Vállalkozásból vállalat

Ez a vállalkozásod esszenciája!
Itt akad el sok vállalkozás, avagy építeni nemcsak házat, de vállalkozást is csak stabil alapokra szabad!

Ügyfeleimnek azt tanítom, hogy akár jól megy a vállalkozásuk, akár nem, bizonyos időközönként fontos ránézned felülnézetből a működésedre, eredményeidre, a környezetre, hiszen hajlamos lehetsz elmerülni a mindennapi operatív feladatokban, elsüllyedni abban a bizonyos operatív mocsárban. A napjaidat kitöltik a nem túl inspiráló operatív feladatok, az ügyfélszerzés küzdelme, nem marad energiád, időd a stratégiai, átfogó témákkal foglalkozni. Ez pedig ön beteljesítő jóslatként konzerválja a problémákat.

laptop-on-wooden-table-3782248.jpg

Fotó forrása: stockfotó www.pexels.com

 

Egy új év kezdete, egy évforduló, vagy egyszerűen akár a tavasz kezdete is tökéletes apropó egy ilyen önvizsgálatra, értékelésre és szükség esetén az újratervezésre.

Én magam is így tettem és megragadva azt az apropót, hogy egy évvel ezelőtt indítottam el az első Üzleti Katalizátor Programomat, kielemeztem az elmúlt egy év eredményeit, tapasztalatait.

Célom többes volt.

Kíváncsi voltam arra is, hogy én magam milyen jellegű feladatokban voltam a legeredményesebb, milyen típusú ügyfelekkel dolgoztam a legszívesebben, milyen problémákat oldottam meg a leghatékonyabban.

A környezetet is górcső alá vettem, hiszen egy teljesen új piacon dolgozom, egy számomra új környezetben. Ez alatt az idő alatt sokat tanultam a hazai és a nemzetközi trendekről is.

Célom volt az is, hogy megvizsgáljam mi volt az a leggyakoribb akadály, amivel a közös munka során a legtöbbször szembesültem, amire leginkább visszavezethető, hogy akadályozza a vállalkozásokat, vállalkozókat abban, hogy sikeresen működjenek, tovább lépjenek és ne a mindennapi operatív működés, az új ügyfelekért való küzdelem határozza meg a működésüket.

Nem könnyű az eltérő helyzeteket, célokat, folyamatokat összehozni, de ha mégis közös pontot keresek, akkor az akadály legtöbbször ott merül fel, hogy nem tudod pontosan definiálni önmagadat és a vállalkozásodat.

Önmagad és a vállalkozásod definiálása első ránézésre pofon egyszerű feladatnak tűnhet, de mégis itt vérzik el a legtöbb vállalkozás. Ha nem tudod tűpontosan, röviden, érthetően, megjegyezhetően meghatározni, hogy "Ki vagy, mit csinálsz, kik pontosan a vevőid és miben vagy más, mint a konkurenseid" akkor

  1. elveszel a "zajban"
  2. nem fogod elérni, vagy sokkal nagyobb erőfeszítéssel fogod elérni a potenciális ügyfeleidet és még nehezebben a figyelmüket
  3. benne ragadsz a mindennapi küzdelemben az ügyfelekért és ezen keresztül a bevételért
  4. esélyed sem lesz egy egyensúlyi, fenntarthatóan növekvő, sikeres vállalkozást elérni

 

A kérdés az, hogy ezt megengedheted-e Magadnak?

Ma látszólag rengeteg könnyen elérhető marketingeszköz áll rendelkezésedre. A közösségi média lehetőséget nyújt arra, hogy könnyen és gyorsan eljuttasd az üzeneteidet, így joggal érezheted úgy, hogy a marketing és az ügyfelek elérése soha nem volt ilyen könnyű, mint ma, ezért elegendő csak ide koncentrálnod és ez hozza majd magától az eredményeket. 

Ne felejtsd el azonban, hogy ezek az eszközök nemcsak Neked, hanem az összes versenytársadnak, és minden piaci szereplőnek is a rendelkezésére állnak. Rengeteg információ zúdul mindenkire, hatalmas az információs zaj, aminek eredményeként soha nem volt ilyen nehéz elnyerni az emberek figyelmét mint ma

Ha eredményeket szeretnél elérni, akkor ahhoz elengedhetetlen, hogy látható legyél, de célba is érjenek az üzeneteid. Ez az ügyfélszerzés és ezen keresztül a bevételszerzés alapja is. 

Az egész alfája és omegája pedig az, hogy tudd pontosan definiálni Magadat és a vállalkozásodat. Erre pedig, és még sok más alapvető kérdésre, a vállalkozásod üzleti stratégiája és az üzleti modelled fogja megadni a választ. Ebben sűrűsödik össze a vállalkozásod esszenciája.  

Az elmúlt egy évben gyakran találkoztam ügyfeleimnél türelmetlenséggel ebben a fázisban. Legtöbben nem szeretik az idejüket az alapozással tölteni, hiszen ez, legalábbis látszólag és közvetlenül, nem hoz ügyfeleket és nem hoz bevételt. 

Ha egyetlen tanácsban kellene összegeznem az elmúlt egy évemet, akkor mégis azt tanácsolom, hogy ha fejlődni akarsz, vagy egyszerűen túl akarsz élni a vállalkozásoddal, akkor szánd rá az időt az alapozásra, legyen egy rád szabott, ütős üzleti stratégiája a vállalkozásodnak, dolgozd ki az üzleti modelledet és hidd el, hónapokat, de akár éveket, sok-sok feleslegesen elköltött forintot megspórolsz magadnak, a rengeteg feszültségről, kudarcélményről már ne is beszéljünk.

A fejlesztést vagy az új szintre lépést, vagy egyszerűen egy stabil állapot kialakítását kezd önmagad és a vállalkozásod definiálásával és csak akkor menj tovább, ha egyértelmű és világos az eredmény. 

Ha nem ott tartasz a vállalkozásoddal, ahol szeretnél, akkor feltétlenül érdemes megvizsgálnod, hogy itt az alapoknál minden rendben van-e, hiszen addig hiába költesz egyéb fejlesztésekre, könnyen lehet, hogy zsákutcába kerülsz. 

Amig nem tudod pontosan megfogalmazni, hogy kik a vevőid, nekik milyen értéket adsz, milyen problémájukat oldod meg és hogyan, miben vagy más, mint a versenytársaid, addig hogyan is tudnád megszólítani a potenciális ügyfeleidet, hogyan tudnál jól árazni, hogyan tudnád a megfelelő termékportfóliót kialakítani, hogyan tudnád a megfelelő pozíciót elfoglalni a piacon

Ha 1 mondatban be tudod magad mutatni a fentiek szerint és 1 oldalon össze tudod foglalni a vállalkozásod lényegét, akkor nyitott az út a tovább lépéshez.

Ha szeretnéd tesztelni magadat, akkor nézd meg a jelenlegi bemutatkozásodat az oldalaidon, gondold át hogyan szoktál bemutatkozni másoknak és ellenőrizd, hogy legalább az alábbi kérdésekre kielégítő választ ad-e a bemutatkozásod:

  • Mivel foglalkozol
  • Kik a vevőid, kiknek a problémáját oldod meg
  • Hogyan oldod meg, hogyan oldja meg a terméked ezt a problémát
  • Miben vagy más, mint a versenytársaid 

Ha jelenleg nem adsz megnyugtató választ a fenti kérdésekre, akkor térj vissza az alapokhoz és foglalkozz a vállalkozásod definiálásával!

 

Ha elakadtál, ha szeretnéd vállalkozásod versenyképességét növelni, de úgy érzed egyedül nem boldogulsz keress bizalommal és dolgozz velem!

Ha fejlesztenéd vállalkozásodat vagy Magadat vállalkozóként, vezetőként, csatlakozz az ingyenes Bridge Üzleti Katalizátor zárt FB csoporthoz!

Várszegi Erika

Nem vagyunk egyformák! Miért építenénk egyformán a vállalkozásunkat és főleg miért építenénk egyforma vállalkozásokat! A kulcs egy testreszabott, ütős üzleti stratégia, ami a Te és vállalkozásod erősségein alapul, világosan megkülönböztet és pozícionál a piacon!

Facebook oldaldoboz

Állandó oldalak

süti beállítások módosítása
Vállalkozás