Vállalkozásból vállalat

Uborkaszezon vállalkozóként: erre használd a nyári időszakot

Vitatott, hogy a nyári időszak mennyire tekinthető uborkaszezonnak a vállalkozások életében. Tény, hogy ez az időszak a szabadságolások, nyaralások ideje. Persze az ügyfeleid nem töltik nyaralással a következő teljes 2 hónapot, de az biztos, hogy sokkal nehezebb időpontokat egyeztetni, főleg csoportos programokat összehozni. Mivel minden üzlet más és más, így alakítsd a nyári programodat annak megfelelően, hogy a Te ügyfeleid mennyire aktívak a következő 2 hónapban.

j-kelly-brito-zzlizmbta8i-unsplash.jpg

Fotó: Unsplash

Amire viszont mindenképpen figyelj, hogy a nyári hónapok aktívan vagy kevésbé aktívan, de villámgyorsan eltelnek és utána jön az év utolsó 4 hónapja!

Értékeld ki az első félévi teljesítményedet! Őszintén! Saját magadat ne csapd be! Természetes, ha a világ fele a magabiztos, sikeres Énedet mutatod, de most nézz szembe őszintén Magaddal!

  • Ott tartasz, ahol szeretnél?
  • Magabiztos vagy a saját és a vállalkozásod teljesítményét tekintve?
  • Jó érzéssel, lelkesedéssel tölt el, ha a második félév feladataira gondolsz?

Ha igen, akkor szívből gratulálok! Legyél büszke Magadra!

Ha viszont Te is a vállalkozók többségéhez tartozol és bármennyire imádod is amit csinálsz, görcsbe rándul a gyomrod, hogy lesz-e elég ügyfeled, ki tudod-e termelni a költségeidet, érdekelni fog-e bárkit, amit csinálsz, akkor itt az ideje, hogy változtass!

Az egyik legnagyobb igazság, amit a 20 éves vállalatvezetői múltammal megtanultam, hogy ha ugyanazt csinálod mint eddig, akkor ugyanaz lesz az eredmény is.

Sokszor hallottam a fogadkozást kollégáimtól, hogy a következő időszak sokkal jobban fog sikerülni, és cégvezetőként én magam is sokszor indultam Neki lelkesen annak a bizonyos „következő időszaknak”, hogy majd most…! Néhány ilyen, valljuk be sikertelen nekilódulás után fel kellett ismernem, hogy gyökeres változtatások nélkül bizony önámítás változást várni.

Ha változtatni szeretnél, túl szeretnél lépni a jelenlegi korlátjaidon, akkor változtatni kell a módszereiden és valószínűleg a hozzáállásodon is! Tapasztalatom szerint ugyanis sokszor maga a vállalkozó, cégtulajdonos, vagy döntéshozó az, aki akarata ellenére korlátozza a saját eredményességét.

Jöjjön néhány tipp, hogy hogyan lépd át a nyári kánikulában (is) a saját árnyékodat a vállalkozásoddal!

  1. Tervezd meg a vállalkozásod 2. félévét! Nézd meg, hogy állsz az éves terveiddel, gondold végig mennyi bevételt kell termelned, mennyi ügyfelet kell szerezned, mennyi terméket kell eladnod az év hátrelévő részében!

     

  2. Vizsgáld milyen ügyfelekkel tudtál legjobban dolgozni, melyek voltak a legsikeresebb termékeid, csomagjaid! Milyen helyzetekben voltál a legmagabiztosabb? Idézd fel a legnagyobb sikereidet, vizsgáld meg mi volt a közös bennük, mit tanulhatsz a jövőre nézve! Nézd meg, hogy tudnál jobban a sikeres termékekre, a sikeres vevőcsoportra koncentrálni! Fogalmazd újra az ún. ideális ügyfeledet és a termékportfóliódat is ez alapján! Gyakori probléma, hogy elmarad az ideális ügyfél meghatározása és ezért nem csak a tényleges célcsoportodnak, hanem "Bárkinek" értékesítesz. Ez első látásra jó ötletnek tűnhet, hiszen így jóval nagyobb a potenciális piacod, de második ránézésre hidd el, már nem olyan jó az ötlet. Ha nem fogalmazod meg pontosan ki a célcsoportja a vállalkozásodnak vagy az adott termékednek, akkor nem tudsz hatékonyan kommunikálni és emellett ez az is okozhatja, hogy nem olyan ügyfelek fognak körül venni, akikkel tényleg szívesen dolgozol.

     

  3. Fogalmazd meg mi az, ami a legtöbb nehézséget okozta a vállalkozásodban az elmúlt félévben! Milyen termékek értékesítése, milyen típusú ügyfelek, milyen ügyfélszerzési módszerek, milyen a vállalkozásdban előforduló helyzet okoz gyomorgörcsöt, félelmet, bizonytalanságot Benned? Tapasztalatom szerint a másik gyakori tévhit, hogy van „A” vevőszerzési módszer és ha tetszik ha nem azzal kell nyomulni! Én ebben sem hiszek! Ügyfeleimmel sorra döntjük le ezeket a rossz beidegződéseket és tárjuk fel az a tevékenységhez és a személyiséghez(!!!) passzoló eszközöket! Nincs az az extra hatékony módszer, amit hatékonyan tudsz működtetni, ha szíved szerint inkább a világból szaladnál ki, minthogy alkalmazd! Arról nem is beszélve, hogy képzeld el mennyire lehetsz így hiteles…A bizalom és a hitelesség pedig a legnagyobb értékek egy üzleti kapcsolatban! Ne játszd el! De ne játszd el a saját egészségedet és magabiztosságadat sem! Válassz hozzád és a tevékenységedhez, ügyfeleidhez passzoló módszereket!

 

  1. Merj változtatni! Nem az a legnagyobb probléma, ha most nem ott tartasz, ahol szeretnél, hanem az, ha ragaszkodsz azokhoz a módszerekhez, amik nem váltották be a reményeket. Ne maradj fenn azon a vonaton, ami nem jó irányba száguld Veled! Nyugodtan vizsgáld felül a tevékenységedet, és változtass ahol szükségesnek látod. Gyorsan változnak a körülmények is, ismerd fel, ha ez vagy egy nem jól sikerült irányválasztás szükségessé teszi a tevékenységed újragondolását!

A pihenés és feltöltődés mellett használd ki a nyári időszakot arra, hogy új lendületet adj a vállalkozásodnak!

 

 

Ha szeretnéd vállalkozásod versenyképességét növelni, de úgy érzed egyedül nem boldogulsz keress bizalommal és dolgozz velem!

Ha szeretnél folyamatosan ötleteteket kapni azzal kapcsolatban, hogyan fejleszd vállalkozásodat vagy Magadat vállalkozóként, vezetőként, akkor csatlakozz a

 Bridge Üzleti Katalizátor zárt FB csoporthoz

Várszegi Erika

Nem vagyunk egyformák! Miért építenénk egyformán a vállalkozásunkat és főleg miért építenénk egyforma vállalkozásokat! A kulcs egy testreszabott, ütős üzleti stratégia, ami a Te és vállalkozásod erősségein alapul, világosan megkülönböztet és pozícionál a piacon!

Facebook oldaldoboz

Állandó oldalak

süti beállítások módosítása
Vállalkozás