Vállalkozásból vállalat

A sikeres vállalkozás 3 leggyilkosabb ellensége

A mai gyorsan változó piaci környezetben a legfőbb versenyelőny a gyorsaság és az alkalmazkodóképesség. Ma már nem a nagy hal eszi meg a kis halat, hanem a gyors hal a lassú halat.

szervezeti_vaksag.jpg

                                                                                                                                                       fotó: Unplash

Minden változik. Változik a vállalkozásod, változol Te, változik a környezeted, piacod és változnak a vevőid is. A mai rohanó világban a technika fejlődésével párhuzamosan a fogyasztói szokások, az igények, az információszerzés csatornái is gyorsan átalakulnak.

A versenyképes, sikeres vállalkozások számára elengedhetetlen a folyamatos alkalmazkodás és a vállalkozás üzleti stratégiájának rendszeres újragondolása, újratervezése.

Ha ezzel nem tartja a lépést egy vállalkozás és nem képes felismerni a megváltozott körülményeket, az komoly veszélyt jelenthet, hiszen a sikeres vállalkozás 3 leggyilkosabb ellenségei a következőek:

  1. Elavult stratégia vagy a stratégia hiánya

A vállalkozás stratégiájával az induláskor kell foglalkozni - vagy mégsem?

Tipikus probléma, hogy a vállalkozások, vállalatok életében a stratégia kérdése maximum az induláskor merül fel. Menet közben a mindennapos problémák is hajlamosak a vállalkozó vagy a management figyelmét elvinni a stratégiai kérdésekről. Meeting-meeting hátán, küzdelem a napi feladatokkal és a vevőkért, süllyedés az operatív mocsárba, de az igazi összefüggések felismerése legtöbbször elmarad. Ez pedig magában hordozza a hibás döntések kockázatát, a hosszú távú fókusz elvesztését.

Ennek elkerülésére évente célszerű átnézni a vállalkozás stratégiáját alkotó építőköveket. Átgondolni, mi az, ami időszerű, mi az, ami módosításra szorul. Nézd át a vevőportfóliódat és a termékeidet is. Mik a legsikeresebb termékeid, milyen ügyfeleket érsz el a jelenlegi kommunikációddal? Nyúlj vissza a gyökerekhez! Ha például az ideális vevő- és termékportfóliótól messze van a valóság, akkor érdemes átgondolni a pozicionálást is.

  1. Belső vakság

A mindennapi operatív tennivalók mellett szinte minden szervezetben kialakul az un. belső vakság. Bizonyos összefüggések észrevételéhez, stratégiai döntések meghozatalához pedig bizonyos távolságra van szükség. Ezek hiányában képtelen lesz a management észrevenni és a megfelelő perspektívából nézni az összefüggéseket.

Nem könnyű egyszerre fókuszáltan nézni a fontos napi döntésekre és ugyanakkor minél szélesebb látószögből is ránézni a működésre. Ennek feloldására célszerű külső szakember bevonása az éves újratervezés folyamatához, hiszen ez biztosítja a szükséges friss, külső látásmódot.

  1. Rugalmatlan működés

Komoly veszélyeket jelenthet, ha egy vállalkozás nem fordít kellő figyelmet arra, hogy reális helyzetértékelésen alapuló, rendszeresen újragondolt stratégia alapján a folyamatait, működését is felülvizsgálja, szükség esetén átalakítsa.

A technika fejlődése új kommunikációs lehetőségeket teremt, ügyfeleink szokásai, igényei is változtak valószínűleg. A növekedést is az tudja szolgálni, ha a belső kapacitásokat rugalmasan tudjuk átalakítani.  

Ha fejlesztenéd vállalkozásodat vagy Magadat vállalakozóként, vezetőként, csatlakozz a Bridge Üzleti Katalizátor zárt FB csoporthoz!

Várszegi Erika

Nem vagyunk egyformák! Miért építenénk egyformán a vállalkozásunkat és főleg miért építenénk egyforma vállalkozásokat! A kulcs egy testreszabott, ütős üzleti stratégia, ami a Te és vállalkozásod erősségein alapul, világosan megkülönböztet és pozícionál a piacon!

Facebook oldaldoboz

Állandó oldalak

süti beállítások módosítása
Vállalkozás