Vállalkozásból vállalat

Hogy okozhatja akár a bukásodat a rugalmasság vállalkozóként?
3 tipp, hogy ne légy a túlzott rugalmasság áldozata!

 

A rugalmasság ma alapkövetelmény egy sikeres vállalkozás számára. A mai villámgyorsan és állandóan változó piaci környezetben elengedhetetlen, hogy rugalmasan tudjál alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez, igényekhez.

Fontos, hogy képes legyél felismerni a változásokat, az új trendeket és képes legyél ehhez adaptálni a tevékenységedet, termékeidet, a vállalkozásod stratégiáját és működését is.
De vajon meddig terjedjen a rugalmasság?
ballet-3172642_1920.jpg
Fotó: www.pixabay.com
Ha a kérése, egyedi elvárása és a Te rugalmasságod azzal jár, hogy kevésbé lesz/lehet eredményes a folyamat, vagy Te tudsz kevésbé hatékonyan, maximális odafigyeléssel dolgozni, akkor a rugalmasság bár rövid távon esetleg előnyös lehet, de hosszú távon megbosszulja önmagát.
Alkalmazkodnod kell minden vevőd, potenciális ügyfeled egyedi igényéhez? Ugranod kell bármikor, amikor hívnak? Át kell szervezned a hetedet, mert megint közbejött valami? Be kell vállalnod egy munkát 2 hetes határidővel, amikor tudod, hogy több idő kell rá? Vállalj egy megbízást úgy, hogy majd az ügyfél szabadon eldönti meddig marad a ringben, így Neked egy olyan futóversenyen kell helytállnod, ahol nem tudod, hogy 100m-es sprint vagy egy maraton lesz belőle?
Vállalkozóként most azt gondolhatod, hogy az üzlet sikerét pozitívan befolyásolja, az ügyfelek elégedettségét növeli a teljes rugalmasság, ezért RUGALMASSÁG mindenekfelett.
DE biztos annyira jó dolog, ha mindenben igyekszünk megfelelni az ügyfeleink igényeinek, ha minden speciális kérésüket teljesítjük?
jon-tyson-hhq1lxtuwd8-unsplash.jpg
Fotó: www.unsplash.com
A rugalmasság előnyeit szerintem nem kell felsorolnom, de nézzük meg mivel is járhat és hogyan üthet vissza a túlzott rugalmasság?
A legfontosabb mégis az, hogy a Te feladatod vállalkozóként, ha szolgáltatást végzel, az, hogy eljuttasd az ügyfeleidet A-ból B-be!
Ha az időbeosztásodat teljesen az ügyfeleid igényei szerint alakítod, számolnod kell azzal, hogy a heti programjaid az utolsó pillanatban dőlnek el, sok lesz a változás és ami a legrosszabb, rajtad kívül könnyen a többi ügyfeled láthatja kárát annak a káosznak, ami így nagyon gyorsan kialakul körülötted!
A legfontosabb mégis az, hogy a Te feladatod vállalkozóként, ha szolgáltatást végzel, az, hogy eljuttasd az ügyfeleidet A-ból B-be! Legyen a B, azaz a cél állapot akár egy új weboldal, egy új marketingkoncepció, egy szép frizura, egy gyógyult lélek, sikeres üzleti stratégia, eredményes fogyás, új tudás vagy készségek elsajátítása... Ennek az eredménye az az érték, amit az ügyfeled megfizet számodra. Ha a kérése, egyedi elvárása és a Te rugalmasságod azzal jár, hogy kevésbé lesz/lehet eredményes a folyamat, vagy Te tudsz kevésbé hatékonyan, maximális odafigyeléssel dolgozni, akkor a rugalmasság bár rövid távon esetleg előnyös lehet, de hosszú távon megbosszulja önmagát.
a saját munkádban Te vagy a főnök, hiszen Te felelsz az eredményért!
Ha kialakítottál egy munkamódszert, amival eredményeket érsz el, ha biztonsággal meg tudod becsülni, hogy egy munka mennyi időt, energiát fog igényelni, akkor ne vállald azt, hogy ezen a meggyőzősédet ellenére változtatsz az ügyfeled kedvéért. Lehet, hogy megszerzed az ügyfeled és Tiéd a megbízás, de a teljesítés során borítékolható a Rád nehezedő túlzott nyomás és igen nagy annak az esélye is, hogy az ügyfeled elégedettlen lesz az eredménnyel a végén. Ez pedig sajnos nem az ügyfél, hanem a Te felelősséged! Ezért egy fontos szabály, hogy a saját munkádban Te vagy a főnök, hiszen Te felelsz az eredményért!
domino-665547_1920.jpg
fotó: www.pixabay.com
Mit tehetsz, hogy rugalmas is maradj, anélkül, hogy ezzel öngólt rúgnál és veszélyeztetnéd a saját sikeredet és az ügyfeleid elégedettségét?
  1. Vállalkozóként is fontos, hogy megtanuld meghúzni a határaidat és kialakítani a szabályaidat! Erről persze ne felejtsd el az ügyfeleidet is tájékoztatni. Mikor, milyen formában vagy elérhető, hol, hogyan zajlanak a megbeszélések, hogyan dolgoztok együtt stb.
  2. Az eredményes munkáid, megbízásaid alapján alakíts ki egy saját munkamódszert, metódust, ami keretet ad a munkádnak. Ez biztonságérzetet ad Neked és az ügyfeleidnek is. Persze ne sémákban gondolkodj, hiszen minden ügyfél más és más, de a keret, ahogy az ügyfeledet eljuttatod A-ból B-be kulcsfontosságú lehet a sikeres munkádhoz.
  3. Ha olyan egyedi igénnyel találkozol, ami felveti a későbbi probléma lehetőségét, akkor erre előre hívd fel az ügyfeled figyelmét. Legyen ez például egy rövidebb határidő, a személyes találkozó hiánya vagy éppen hiányos adatszolgáltatás vagy bármi, ami a Te tapasztalatod szerint rontja a projekt sikerét. 
A fentieket követve úgy tudod fenntartani a rugalmasságot és az alkalmazkodóképességedet a vállalkozásodban, hogy az ne veszélyeztesse a hatékony és sikeres működésedet és az hosszútávon biztosítsa az ügyfeleid elégedettségét!

 

 

Ha szeretnéd vállalkozásod versenyképességét növelni, de úgy érzed egyedül nem boldogulsz keress bizalommal és dolgozz velem!

Ha fejlesztenéd vállalkozásodat vagy Magadat vállalakozóként, vezetőként, csatlakozz az ingyenes Bridge Üzleti Katalizátor zárt FB csoporthoz!

 

Várszegi Erika

Nem vagyunk egyformák! Miért építenénk egyformán a vállalkozásunkat és főleg miért építenénk egyforma vállalkozásokat! A kulcs egy testreszabott, ütős üzleti stratégia, ami a Te és vállalkozásod erősségein alapul, világosan megkülönböztet és pozícionál a piacon!

Facebook oldaldoboz

Állandó oldalak

süti beállítások módosítása
Vállalkozás