Rád szabom a céged

Életérzés eladó, avagy gondolatok egy Vespa találkozóról!
Mennyire szerethető a vállalkozásod?

Idén a napokban Magyarországon, Zánkán rendezik az éves nemzetközi Vespa világtalálkozót. A világ Vespásainak legnagyobb éves rendezvényére több tucat országból, több ezren érkeznek akár több ezer kilométert utazva Vespákkal, amelyeknek szeretete a legkülönbözőbb korú, világnézetű embereket is barátokká kovácsolja.

 cameron-barnes-1485819-unsplash.jpgrhys-rainbow-mccormack-729588-unsplash.jpg

 

 

 

 

 

 

  

 

Fotók: Unsplash

Nem, nem motorozom és nem is vagyok Vespa rajongó, ennek ellenére nagyon izgalmas élmény volt a látogatásunk a találkozó helyszínére.

Természetesen nem én lennék, ha el tudnék menni egy ilyen esemény „mellett” szakmai gondolatok nélkül:-)

Élmény volt látni azt a rengeteg embert. Nőket, férfiakat, gyerekeket, fiatalokat, időseket, akik időt, energiát, pénzt és akár némi kényelmetlenséget nem sajnálva büszkén érkeztek meg a Vespa robogóikon a helyszínre. Csupa mosolygó, minden jel szerint az életet imádó embert láttam. Ha egy szóval kellene megfogalmazni mi volt a közös bennük, a büszkeséget emelném ki. Büszkék arra, hogy egy legenda részesei azáltal, hogy birtokolnak egy ikonikus robogót, ami megtestesít egy életérzést és büszkék arra is, hogy ezáltal egy közösség részesei, ami lelket költöztet „ebbe a darab vasdarabba”.

Ez elgondolkoztatott.

Sok vállalkozó, köztük az ügyfeleim is küzdenek azzal, hogy hogyan érjék el a potenciális ügyfeleket és hogyan árazzák a termékeiket, szolgáltatásaikat. Panaszkodnak, hogy a vevők nem hajlandók megfizetni a kért árat. Folyamatos akciókkal küzdenek a konkurenciával.

Egy ilyen rendezvényt látva az a kérdés villog a fejemben.

A Te vállalkozásod, márkád szerethető? Büszkék a vevőid, ügyfeleid, hogy a Te termékedet használják vagy Veled dolgoznak?

Ha eddig nem tetted meg, gondold végig, hogy milyen érzelmeket vált ki a vállalkozásod, márkád az ügyfeleidből? De talán még fontosabb kérdés, hogy vált-e ki egyáltalán érzelmeket.

Ha eddig arra koncentráltál, hogy mindig kedvező ajánlatod legyen, folyamatosak legyenek az akcióid, egyben biztos lehetsz. Ezzel semmit nem tettél a márkád építése érdekében.

Azt gondolod, hogy ez nem is fontos, hiszen Te nem is akarsz márkát építeni csak eladni? A márka az, amit a vállalkozásodról, termékedről, Rólad a piac gondol. Ez akkor is alakul, ha nem építed, csak nem biztos a jó irányba.

Az átlagos vállalkozás, márka azt kommunikálja, miért jobb a terméke, mint a konkurenciájáé.

Tudni kell azonban, hogy a döntéseinkben az érzelmeknek nagyon komoly szerepe van. Egy márka sikeréhez nem elég egy jó termék és egy jó logó. Az is fontos, hogy a márka érzelmi kapcsolatot építsen ki a fogyasztókkal. Ez segít egy olyan hosszú távú elköteleződést kialakítani, ami biztosítja, hogy az ár szerepe sokkal jelentéktelenebb legyen a döntési folyamatban. Segít megkülönböztetni Téged a konkurenciádtól, segít könnyebben elérni a potenciális ügyfeleidet! Ezek pedig kétség kívül komoly versenyelőnyt biztosítanak egy vállalkozásnak!

Tanulj a sikeres márkáktól! Ne csak terméket adj el, hanem egy életérzést, egy közösséghez tartozást!

Hogyan?

  • Legyen küldetésed, olyan erős központi gondolatod, ami áthatja a márkádat! Mutasd meg, hogy miben hiszel, mit szeretnél elérni a termékeddel, szolgáltatásoddal!
  • Legyél hiteles! Ha a márkáddal más értékeket akarsz közvetíteni, mint amit egyébként képviselsz, akkor nem leszel hiteles.

A küldetésed és a hitelesség feltétele annak, hogy lelke legyen a márkádnak!

 

Ha szeretnéd vállalkozásod versenyképességét növelni, de úgy érzed egyedül nem boldogulsz keress bizalommal és dolgozz velem!

Ha fejlesztenéd vállalkozásodat vagy Magadat vállalkozóként, vezetőként, csatlakozz a

 Bridge Üzleti Katalizátor zárt FB csoporthoz

 

 

Várszegi Erika

Friss topikok

Archívum